
Apple okos szemüvegek: Tényleg ez az újabb forradalom?
Az Apple mindig is híres volt arról, hogy új kategóriákban és technológiákban innovál. Most pedig egy újabb izgalmas pletyka látott napvilágot: az Apple okos szemüvegei! De tényleg ez az az eszköz, amire mindenki várt? Az Apple nevével fémjelzett termékek általában nagyot szoktak szólni, de a kérdés az, hogy a konkurenciához – például a Meta Ray-Ban szemüvegeihez – képest mennyire lesznek eredetiek és vonzóak.
Az okos szemüvegek feltűnése
Ming-Chi Kuo, a híres elemző, nemrégiben azt nyilatkozta, hogy az Apple okos szemüvegei a várakozások szerint 2027 második negyedévében lépnek a tömeggyártás fázisába. Ez még nagyon messze van! Képzeljük el, hogy 2027-ben már mindannyian a legújabb Apple szemüveget viseljük, miközben a konkurencia már rég túllépett rajtunk. Kuo szerint ezek a szemüvegek lehetővé teszik majd a fotók készítését, videók rögzítését és a zenehallgatást is – mindezt érintés és hangvezérlés segítségével. Annyira kényelmes lenne, hogy csak felkapod a szemüveget, és minden kéznél van, nem kell a telefonod után kutatnod.
A hazai Apple-csoportokban már megy a találgatás, hogy vajon az Apple partnerségre lép-e valamelyik nagy szemüveggyártóval, mint például a Ray-Ban vagy az Oakley. Mennyire menő lenne, ha az Apple a Ray-Ban stílusával állna elő?
Milyen lesz az Apple új szemüvege?
Az Apple okos szemüvegei egyelőre nem fognak beépített kiterjesztett valóság (AR) kijelzőkkel rendelkezni. Ezt nem túlzás kijelenteni, hiszen a Meta már idén ősszel piacra dobja az AR-kijelzőkkel felszerelt Ray-Ban szemüvegeit. A verseny tehát már most is éles. Kuo optimista az Apple termékeivel kapcsolatban, hiszen úgy véli, hogy az új szemüvegek eladása 3-5 millió darabra is rúghat 2027-re. De vajon ennyire felkészültek az Apple mérnökei?
Meta Ray-Ban szemüvegei jelenleg 12 megapixeles kamerával, 1080p videorögzítéssel és több mikrofonos, érintőpadot tartalmazó kialakítással rendelkeznek, és mindössze 299 dollárért kaphatók. Az Apple viszont nem olyan híres az alacsony árakról… Így felmerül a kérdés, hogy az Apple hogyan tudja majd megindokolni a valószínűleg magasabb árat.
Az Apple Vision Pro: A jelenlegi kihívó
Jelenleg az Apple egyetlen fejre szerelhető eszköze a Vision Pro, ami nem éppen olcsó mulatság: 3,499 dollár. Eddig körülbelül 500,000-700,000 darabot adtak el belőle, ami elég szerény teljesítmény egy olyan cégtől, mint az Apple. Az emberek eléggé vegyes véleménnyel vannak a Vision Próról, sokan azt mondják, hogy drága, és a funkciói nem indokolják a magas árat.
A Vision Pro és az új okos szemüvegek közötti eltérés talán abban rejlik, hogy az utóbbiak könnyebben hordozhatóak és praktikusabbak lesznek a mindennapi életben. Ki akar a táskája alján cipekedni egy nagydarab VR-szemüveggel?
Az Apple jövője: Mesterséges intelligencia és iOS 18
Az Apple nemcsak az okos szemüvegek világában próbál előrelépni, hanem az iOS 18-ban is sok újdonságra számíthatunk, főként a mesterséges intelligencia terén. Az Apple Intelligence, ahogy már sokan emlegetik, új dimenziókat nyithat meg a felhasználói élményben. Sok magyar felhasználó az X-en arról posztol, hogy az AI mennyire megkönnyíti a mindennapokat. De vajon elég innovatív lesz ahhoz, hogy a vásárlók ne váltsanak más platformokra?
Záró gondolatok
Összegezve a dolgokat, az Apple okos szemüvegei izgalmas új irányt képviselnek, de az igazi kérdés az, hogy a vállalat képes lesz-e lépést tartani a versenytársakkal. Tényleg ez az a termék, amire mindenki várt? Még messze van a megjelenés, és addig sok minden történhet.
Ha te is úgy érzed, hogy az Apple kezd újra „one more thing” üzemmódba kapcsolni, dobd át a cikket egy Apple-mániás ismerősnek is! Kíváncsian várom a véleményeteket a kommentek között!
Frissítve: 2023. október 10.
Szerző: Techblogger24
Discover more from Mobil Rank
Subscribe to get the latest posts sent to your email.