iPhone-eladások 50%-kal csökkentek Kínában, helyi márkák hódítanak

Apple iPhone eladások drámai csökkenése Kínában: Mi áll a háttérben?

Az Apple iPhone eladásai Kínában soha nem látott mélypontra süllyedtek 2025 márciusában. A legfrissebb adatok szerint az iPhone szállítmányok 49,6%-kal estek vissza az előző év azonos időszakához képest. Cikkünkben megvizsgáljuk, milyen tényezők állnak a háttérben, és hogyan befolyásolja ez a piaci helyzetet.

Drasztikus csökkenés az iPhone eladásokban

A Kínai Információs és Kommunikációs Technológiai Akadémia (CAICT) legfrissebb jelentése szerint az Apple iPhone szállítmányai 1,89 millió darabra csökkentek, szemben a tavalyi 3,75 millióval. Ez azt jelenti, hogy az Apple piaci részesedése mindössze 8% körüli értékre esett vissza, míg a hazai márkák most már 92%-os részesedéssel bírnak a piacon.

Hazai versenytársak erősödése

A legfrissebb piackutatások alapján a Huawei jelenleg 19,4%-os piaci részesedéssel vezeti a mezőnyt, őt követi a Vivo 17%-kal, a Xiaomi 16,6%-kal, és az Oppo 14,6%-kal. Az Apple ezzel az ötödik helyre csúszott vissza 14,1%-os részesedésével. A hazai versenytársak tehát egyre inkább dominálják a piacot, amelyhez az Applenek alkalmazkodnia kell.

Mi áll a háttérben?

Több tényező is hozzájárul az Apple visszaeséséhez. A vállalat komoly versennyel néz szembe a megújult helyi márkáktól, mint például a Huawei, amely saját fejlesztésű chipekkel és a HarmonyOS Next operációs rendszerrel tért vissza. A kínai kormány politikái szintén befolyásolják a helyzetet: az elektronikai termékek vásárlói 15%-os visszatérítést kapnak, ha a termék ára 6000 jüan (körülbelül 820 USD) alatt van. Az iPhone 16 alapmodellje 5999 jüanba kerül, így a vásárlók számára vonzóbb alternatívák is rendelkezésre állnak.

Apple válaszlépései

A visszaesésre reagálva az Apple állítólag csökkenti az iPhone 16 Pro modellek árát a közelgő „618” vásárlási fesztivál előtt. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója az utolsó pénzügyi jelentésében elismerte a kihívásokat, megemlítve, hogy a Nagy-Kínai régióból származó bevételek 2%-kal csökkentek a 2025 március végén zárult negyedévben. Ez ugyan javulás a 2024-es ünnepi időszak 11%-os csökkenéséhez képest, de még mindig aggasztó jelenség.

Kihívások az innováció terén

A szakértők szerint az Apple lassabb generatív AI funkciók bevezetése is hátrányos helyzetbe hozza a vállalatot a dinamikus kínai piacon. Mivel a hazai márkák folyamatosan új innovációkkal állnak elő, az Applenek sürgősen lépéseket kell tennie, hogy visszanyerje korábbi népszerűségét.

Összegzés

Összességében az Apple iPhone eladásainak drámai csökkenése Kínában éles versenyhelyzetet tükröz a hazai márkákkal szemben. A cégnek nemcsak az árképzési stratégiáját kell átgondolnia, hanem az innovációs irányvonalát is. A jövőbeli siker kulcsa a helyi igényekhez való alkalmazkodás és a versenytársakkal való lépést tartó innovációk bevezetése lehet.


Discover more from Mobil Rank

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Szólj hozzá

power only alabama. Alege să alergi cu încredere și să te bucuri de fiecare alergare !. intermittent fasting : what does science say about it ?.