Site icon Mobil Rank

iPhone-eladások 50%-kal csökkentek Kínában, helyi márkák hódítanak

Apple iPhone eladások drámai csökkenése Kínában: Mi áll a háttérben?

Az Apple iPhone eladásai Kínában soha nem látott mélypontra süllyedtek 2025 márciusában. A legfrissebb adatok szerint az iPhone szállítmányok 49,6%-kal estek vissza az előző év azonos időszakához képest. Cikkünkben megvizsgáljuk, milyen tényezők állnak a háttérben, és hogyan befolyásolja ez a piaci helyzetet.

Drasztikus csökkenés az iPhone eladásokban

A Kínai Információs és Kommunikációs Technológiai Akadémia (CAICT) legfrissebb jelentése szerint az Apple iPhone szállítmányai 1,89 millió darabra csökkentek, szemben a tavalyi 3,75 millióval. Ez azt jelenti, hogy az Apple piaci részesedése mindössze 8% körüli értékre esett vissza, míg a hazai márkák most már 92%-os részesedéssel bírnak a piacon.

Hazai versenytársak erősödése

A legfrissebb piackutatások alapján a Huawei jelenleg 19,4%-os piaci részesedéssel vezeti a mezőnyt, őt követi a Vivo 17%-kal, a Xiaomi 16,6%-kal, és az Oppo 14,6%-kal. Az Apple ezzel az ötödik helyre csúszott vissza 14,1%-os részesedésével. A hazai versenytársak tehát egyre inkább dominálják a piacot, amelyhez az Applenek alkalmazkodnia kell.

Mi áll a háttérben?

Több tényező is hozzájárul az Apple visszaeséséhez. A vállalat komoly versennyel néz szembe a megújult helyi márkáktól, mint például a Huawei, amely saját fejlesztésű chipekkel és a HarmonyOS Next operációs rendszerrel tért vissza. A kínai kormány politikái szintén befolyásolják a helyzetet: az elektronikai termékek vásárlói 15%-os visszatérítést kapnak, ha a termék ára 6000 jüan (körülbelül 820 USD) alatt van. Az iPhone 16 alapmodellje 5999 jüanba kerül, így a vásárlók számára vonzóbb alternatívák is rendelkezésre állnak.

Apple válaszlépései

A visszaesésre reagálva az Apple állítólag csökkenti az iPhone 16 Pro modellek árát a közelgő „618” vásárlási fesztivál előtt. Tim Cook, az Apple vezérigazgatója az utolsó pénzügyi jelentésében elismerte a kihívásokat, megemlítve, hogy a Nagy-Kínai régióból származó bevételek 2%-kal csökkentek a 2025 március végén zárult negyedévben. Ez ugyan javulás a 2024-es ünnepi időszak 11%-os csökkenéséhez képest, de még mindig aggasztó jelenség.

Kihívások az innováció terén

A szakértők szerint az Apple lassabb generatív AI funkciók bevezetése is hátrányos helyzetbe hozza a vállalatot a dinamikus kínai piacon. Mivel a hazai márkák folyamatosan új innovációkkal állnak elő, az Applenek sürgősen lépéseket kell tennie, hogy visszanyerje korábbi népszerűségét.

Összegzés

Összességében az Apple iPhone eladásainak drámai csökkenése Kínában éles versenyhelyzetet tükröz a hazai márkákkal szemben. A cégnek nemcsak az árképzési stratégiáját kell átgondolnia, hanem az innovációs irányvonalát is. A jövőbeli siker kulcsa a helyi igényekhez való alkalmazkodás és a versenytársakkal való lépést tartó innovációk bevezetése lehet.

Exit mobile version