Az augmented reality szemüvegek jövője: Samsung lépései a piacon
Az augmented reality (AR) szemüvegek piaca hatalmas potenciállal bír, és a szakértők szerint a következő években a piaci értékük milliárd dollárokra nőhet. Nem meglepő, hogy a legnagyobb technológiai cégek, mint az Apple és a Meta, már készülnek a versenyre. A Samsung sincs lemaradva, hiszen várhatóan még idén bemutatja első AR okosszemüvegét, miközben egy új technológia fejlesztésén is dolgozik, amely közvetlen versenytársa lehet a riválisoknak.
Az LEDoS technológia fejlődése
A Samsung már 2023 óta foglalkozik az úgynevezett LED on Silicon (LEDoS) technológiával, amely egy display platform, mikroLED-eket használva szilícium alapanyagok felett. A legfrissebb hírek szerint a cég felgyorsította a fejlesztési munkálatait, és 2027-re tervezi a kereskedelmi forgalomba hozatalát. Ekkor várhatóan bemutatják a második generációs AR szemüveget is LEDoS technológiával, amely közvetlen versenytársa lesz az Apple és a Meta hasonló termékeinek.
A LEDoS előnyei
A LEDoS kijelzők különösen alkalmasak az AR szemüvegekhez, mivel ultramagas felbontást kínálnak kompakt formában és kiváló energiahatékonysággal. A Samsung célja, hogy 2032-re a LEDoS piaca 6 milliárd dollárra nőjön, és ezzel a cég a LEDoS megoldások jelentős beszállítójává váljon. Érdekesség, hogy a Meta már használ LEDoS alapú kijelzőket az Orion AR szemüvegeiben, míg az Apple is érdeklődik a technológia iránt, belső fejlesztéseket és külső együttműködéseket egyaránt fontolgatva.
Samsung szerepe a jövő technológiájában
A Samsung egy dedikált mikroLED csapatot alakított ki a Compound Semiconductor Solutions részlegében, amelyet Yoon Seok-ho vezet, aki már korábban is dolgozott mikroLED projekteken. E fejlesztések révén a Samsung nemcsak a saját AR szemüvegeit kívánja forgalmazni, hanem lehetőséget lát arra is, hogy kulcsfontosságú komponenseket szolgáltasson más gyártóknak, például az Apple-nek.
Összegzés
A Samsung ambiciózus tervei az AR szemüvegek piacán izgalmas versenyt ígérnek. A LEDoS technológia bevezetésével a cég nemcsak saját termékeivel, hanem más gyártók számára nyújtott megoldásaival is jelentős szereplővé válhat. Ahogy a verseny fokozódik, úgy a fogyasztók is egyre innovatívabb és izgalmasabb termékekhez juthatnak hozzá a jövőben.
Discover more from Mobil Rank
Subscribe to get the latest posts sent to your email.