Apple megőrizte vezető helyét a globális márkák között
Az Apple a Kantar BrandZ legfrissebb jelentése szerint már negyedik éve folyamatosan a világ legértékesebb márkája. A cég márkájának értéke 2025-re elérte a 1,29 trillió dollárt, ami 28%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A jelentés részletes elemzése alapján az Apple nemcsak hogy vezet, hanem a prémium pozicionálásának és a folyamatos innovációnak köszönhetően, a növekedés trendje is megmaradt.
Módszertan és adatok
A Kantar BrandZ Global Top 100 listájának összeállítása során a cég a pénzügyi teljesítményt és a márkafelméréseket ötvözi. A kutatás során több mint 4,5 millió fogyasztót kérdeztek meg 522 kategóriában, 54 piacon. Az Apple dominanciája a jelentés szerint a vásárlói bizalom, a prémium pozicionálás és a hardver, szoftver, valamint szolgáltatások sikeres diverzifikációjának eredménye.
Az Apple piaci részesedése
Az Apple márkájának értéke a BrandZ Global Top 100 összértékének 12%-át teszi ki, amely 2025-re 10,7 trillió dollárra rúg. A Kantar az Apple-t ráadásul a leggyorsabban növekvő kategóriák egyikeként említi, amely a fogyasztói technológia és a luxus. A jelentés szerint ezek a szektorok 46%-os és 45%-os növekedést mutattak az előző évhez képest, túlszárnyalva ezzel a pénzügy, az autóipar és a telekommunikáció kategóriáit.
Magas kereslet prémium eszközökre
A jelentés kiemeli, hogy az iPhone Pro modellek és az Apple Watch Ultra iránti tartós kereslet is hozzájárul az Apple kettős kategóriás pozicionálásához. Az Apple a BrandZ rangsorában a második helyen álló Googlet (944,1 milliárd dollár), a harmadik helyen lévő Microsoftot (884,8 milliárd dollár), a negyedik helyen lévő Amazont (866,1 milliárd dollár) és az ötödik helyen álló Nvidiát (509,4 milliárd dollár) is megelőzi.
Összegzés
Összességében az Apple sikerének kulcsa a folyamatos innováció, a prémium minőség és a vásárlói bizalom. A cég továbbra is meghatározó szereplője a globális technológiai piacnak, és nem úgy tűnik, hogy ez a jövőben változna. Az Apple stratégiája, amely a magas színvonalú termékekre és a vásárlói élmény fokozására összpontosít, valószínűleg továbbra is a jövőbeni növekedés motorja marad.
Discover more from Mobil Rank
Subscribe to get the latest posts sent to your email.