Az Apple új intelligens funkcióinak piaci kommunikációja: A valóság és a reklám közötti határvonal
Az Apple legújabb intelligens funkcióival kapcsolatos marketingjének megítélése nem várt fordulatot vett. A Nemzeti Hirdetési Osztály (NAD) ajánlása nyomán az Apple döntött arról, hogy módosítja a weboldalán található, “most elérhető” kifejezést, mivel az félrevezető információként jelent meg. De mit is jelent ez a felhasználók számára?
Az új ajánlás háttere
A NAD, amely az Egyesült Államokban a hirdetések valóságtartalmát ellenőrzi, javasolta az Apple-nek, hogy hagyja abba a “most elérhető” szöveg használatát az Apple Intelligence oldalán. Az ajánlás szerint ugyanis nem minden funkció, amely a weboldalon szerepel, volt elérhető a szöveg első megjelenésekor. Az Apple ugyanakkor nem értett egyet e megállapításokkal, de a javaslatot tiszteletben tartotta.
Funkciók és elérhetőség
A “most elérhető” kifejezést az Apple az iOS 18.1 kiadását követően helyezte el az Apple Intelligence oldalon, amely 2023. október 28-án jelent meg. Az új verzió számos funkciót ígért, de csak néhány valósult meg, például a prioritás értesítések, míg mások, mint a Genmoji, Image Playground, és a ChatGPT integráció a Siri alkalmazásban, csak az iOS 18.2 és 18.4 verziókban válnak elérhetővé.
Továbbá, a személyre szabott Siri funkciók, amelyek a weboldalon szerepeltek, a következő évre csúsztak. Az Apple március közepén frissítette az oldalt, jelezve, hogy ezek a funkciók egy jövőbeni szoftverfrissítéssel érkeznek.
A NAD döntése és következményei
Az NAD megállapította, hogy az oldalon található hirdetési állítások most már megfelelőek, bár az “elérhető most” kifejezéshez tartozó lábjegyzet nem volt eléggé világos. Az ajánlás nem jogilag kötelező érvényű, de a hirdetők jellemzően betartják, hogy elkerüljék a negatív sajtót vagy a potenciális eljárásokat az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) részéről.
Ha egy hirdető nem tartja be a NAD ajánlásait, az ügyet az FTC-hez továbbítják felülvizsgálatra. Az Apple tehát, bár nem fogadta el a NAD megállapításait, figyelembe veszi a javaslatokat, hogy elkerülje a további problémákat.
Összegzés
Az Apple intelligens funkcióinak kommunikációja nemcsak a cég reputációját, hanem a felhasználói élményt is befolyásolja. A NAD ajánlása rávilágít arra, hogy a marketingüzeneteknek mindig pontosnak és átláthatónak kell lenniük. Ahogy az Apple új frissítései érkeznek, érdemes figyelemmel kísérni, hogy a cég mennyire tudja betartani a javasolt irányelveket, és mit kínál valójában a felhasználóknak.