Verizon újraértékeli a telefonok zárolási politikáját
Az Egyesült Államok legnagyobb mobilszolgáltatója, a Verizon, új irányelveket szeretne bevezetni a telefonok zárolásával kapcsolatban. A vállalat a Szövetségi Kommunikációs Bizottsághoz (FCC) fordult, hogy módosítsák a jelenlegi 60 napos feloldási kötelezettséget. De mit is jelent mindez a felhasználók számára, és hogyan befolyásolja a piaci versenyt?
Új szabályok a zárolás terén
Amikor a Verizon 2008-ban megvásárolta a 700 MHz-es frekvenciasávot, vállalta, hogy a készülékeket 60 nap után feloldja, így azok más szolgáltatóknál is használhatóak lettek. Most viszont a Verizon azt kéri az FCC-től, hogy ez a kötelezettség szűnjön meg. A cég állítása szerint a jelenlegi szabályozás csalásokhoz és készülékek illegális kereskedelméhez vezetett. 2023-ban körülbelül 784,703 készüléket veszítettek el ilyen jellegű csalások következtében, ami „számos millió dolláros” kárt okozott számukra.
A piaci hatások
A Verizon érvelése szerint a jelenlegi szabályozás torzítja a piacot, és hátrányosan érinti a versenyt, valamint a fogyasztókat is. A vállalat azt állítja, hogy a szabályozás segíti a nemzetközi bűnszervezeteket, akik a feloldott készülékekkel kereskednek. Ezzel szemben a Verizon úgy véli, hogy ha módosítják a szabályokat, akkor versenyképesebben tudják kínálni a készülékeket, ami kedvezőbb árat és elérhetőbb megoldásokat eredményezne a felhasználók számára.
Komparatív elemzés a szolgáltatók között
A Verizon javaslata szerint a telefonokat legalább hat hónapra zárolnák, ami összhangban lenne más amerikai szolgáltatók politikájával. Például az AT&T a prepaid készülékeket hat hónapra zárolja, míg a T-Mobile esetében ez az időszak tizenkét hónapra növekszik. Jelenleg a Verizon 60 nap után köteles feloldani a prepaid és postpaid készülékeket, ami jelentősen eltér a versenytársaktól.
Jövőbeli kilátások
Biden elnöksége alatt az FCC egy olyan javaslatot fontolgatott, amely minden szolgáltatót kötelezett volna a telefonok 60 napon belüli feloldására. Azonban a jelenlegi FCC elnök, Brendan Carr, a deregularizációra fókuszálva, valószínűleg megöli ezt az kezdeményezést.
Összegzés
A Verizon új zárolási politikája komoly hatással lehet a mobilpiacra és a fogyasztói élményre is. A javasolt változtatások célja a versenyképesség növelése és a csalások csökkentése, azonban nem mindenki osztja a cég véleményét. A jövőben érdemes figyelemmel kísérni a fejleményeket, hiszen a mobilszolgáltatók közötti verseny és a felhasználói jogok védelme mindannyiunkat érint.
Discover more from Mobil Rank
Subscribe to get the latest posts sent to your email.